« vissza a hírekhez
cikk-kép

ÚJ WKF szabályok 2012


Írta: Tadissi Yves Martial - 2011.11.09 14:20-kor


2012. január 1.-től új WKF szabályok lépnek érvénybe.

Az új szabályrendszert az alábbiakban tanulmányozhatjátok:

ÚJ WKF szabályok



1. A "4 bírós rendszer" (4 bíró és egy mérkőzésvezető) életbelépése. Minden bíró, a szőnyeg biztonsági területén, a sarokban ül. A játékvezető az egész tatami területén szabadon mozoghat, beleértve a biztonsági zónát is, ahol a többi bíró ül.

2. Az edzők a biztonsági zónán kívül, a tatami mellett foglalhatnak helyet.

3. A testvédő(body protector) minden sportolónak kötelező. A hölgyeknek a testvédő alá a mellkas védő is kötelező.

4. A pontok és az intések minimum 2 bíró érékelése alapján vannak kiszabva. A vezetőbíró csak a következő esetekben jelezhet pontot: ha a bírók között döntetlen helyzet adódik, (pl: ha két bíró ellentétes zászlót tart a másik két bíróval szemben) illetve HANTEI helyzetben, amikor egy mérkőzés döntetlen, vagy ha nincs eredmény.

5. A bírók jelezhetik a találatot/büntetést mielőtt a vezetőbíró leállítaná a küzdelmet. A mérkőzésvezető köteles megállítani a küzdelmet amennyiben 2 vagy több bíró pontot, intést, vagy büntetést mutat ugyanannak a játékosnak.

6. A vezetőbíró megállíthatja a küzdelmet mielőtt a bírók jeleznének, de meg kell várja a bírók visszajelzését mielőtt bármilyen pontot, intést, vagy büntetést bejelentene.

7. "Kontakt" esetében, a vezetőbíró kérheti a bírókat a pointjaik átgondolásában amennyiben a versenyző megvizsgálása sérülést mutat.

8. Abban az esetben, ha mindkét versenyző kap 2-2 pontjelző zászlót, úgy a vezetőbíró mindkét eredményt odaítéli.

9. Abban az esetben ha egy versenyző kap 2 pont zászlót és 2 C1 büntető zászlót, (ugyanarra a versenyzőre ítélve),úgy a vezetőbíró fogja eldönteni az eredményt, mivel ő van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy megállapítsa történt-e kontakt.

10. Amennyiben ugyanannak a versenyzőnek két különböző eredményt jelző zászlót mutatnak a bírók, úgy az alacsonyabb pontszámot kell a versenyzőnek odaítélni. Ugyanez vonatkozik intésekre és büntetésekre. Azonban, ha a bírók többsége jelzi az egyik adott eredményt, úgy a többség véleménye elsőbbséget élvez a legalacsonyabb pont, intés, büntetés választásával szemben.

11. A "Sai Shiai" megszűnik. Amennyiben nincs, vagy döntetlen az eredmény, úgy a küzdelmet HANTEI-el döntik el. Amennyiben egy csapatversenyben döntetlen eredmény születik a nyert meccsek, vagy a kapott pontok után, úgy minden csapat választ egy versenyzőt egy extra küzdelemre. Amennyiben ez a küzdelem eredménye nem meghatározható, úgy a HANTEI-t kell alkalmazni, amely egyúttal meghatározza a csapatverseny eredményét.

12. KANSA a továbbiakban: "mérkőzés felügyelő" (korábban “Arbitrator”smiley. A "Match Area Controller" mostantól "Tatami Manager"-re változik.

13. A mérkőzés felügyelő nem vesz már részt a sorakozóban illetve a köszöntés ceremóniákban - csak a tatamin résztvevő bírók és vezetőbíró lehetnek jelen.

14. A bírók/vezetőbíró pozícióinak forgása a csapat versenyek alatt javasolt, amikor csak lehetséges.

15. Intések és figyelmeztetések kiadásakor nem lehet pontokat adni a versenyzőnek, azzal a kivétellel, ha csapatveresenyen 8 pont különbség történik a büntetések miatt.

16 A minimális figyelmeztetés, amit kiszabnak egy sérülés eltúlzásért az egy direkt C2 Hansoku Chui.

17. A küzdelem utolsó 10 másodpercében (Atoshi Baraku) történő "menekülésért", vagy küzdelem elkerülésért, vagy időhúzásért C2 Hansoku Chui büntetés adandó.

18. A Passzivitás egy újabb tiltott viselkedésforma. Az új bírói jelzés: ököl kőrözés a mellkas előtt, ugyanez vonatkozik a zászlós bírókra is.

19. Egy JOGAI az első pillanattól egy CHUKOKU-t von maga után, akkor is, ha más C2 nem történt.

20. Általános szabályként, a sérült versenyzőket a tatamin kívül vizsgálja meg az orvos, kivéve, ha a sérülés jellegéből adódóan azt a tatamin kell elvégezni.

21. Pontozás: Ippon helyébe lép a YUKO (1 pont), Nihon helyébe lép a WAZA-ARI (2 pont), Sanbon helyébe lép az IPPON (3 pont).

22. Ha egy versenyző a YAME előtt egy kombináció alkalmazásával szerez pontot, a versenyző a magasabb pontszámértékű technikára kapja meg a pontot. (pl: rúgás találat egy ütés után, a versenyző a rúgásért kapja a pontot, mivel az egy magasabb pontszámértékű technika).


« vissza | Az oldal tetejére
Kono Karate Klub © 2005-2009 | [IT4You] | [Impresszum] | [Online látogatók száma: 1 ebből regisztrált: 0]